Mentőhívás esetén a bejelentő feltehetően kissé izgatott állapotban van. Az irányító központnak a megfelelő döntéséhez, azaz hogy milyen mentőegységet küldjön a helyszínre, pontos információkra van szüksége. A kezelő jelentkezéséig érdemes az alábbiakat végiggondolni.
1. Hol történt az eset?
Adja meg a települést, utcát, házszámot, lépcsőházat, emeletet, ajtót! Ha a cím nem egyértelmű, akkor próbálja elmagyarázni a helyszín megközelíthetőségét, gondoskodjon útbaigazító segítségről.
2. Adja meg saját nevét, telefonszámát, amin elérhető lesz!
Ha ezután megszakad a vonal, vagy új információkra van szükség, vissza tudják hívni. Ne felejtse el, pontatlan cím esetén a mentők nem fognak odatalálni az ön segítsége nélkül!
3. Milyen jellegű vészhelyzet áll fent, mi történt?
3. Milyen jellegű vészhelyzet áll fent, mi történt?
Szorítkozzon a tényekre, minél rövidebben és pontosabban mondja el a problémát, annál hamarabb indulhat a segítség.
A mentőknek fontos segítség, hogy megtudják, milyen panasz, tünet észlelhető a mentésre szorulókon. Lábát, hasát fájlalja, sápadt, esetleg eszméletlen. Minden tünet fontos lehet.
4. Adjon át minden egyéb információt!
A mentőknek fontos segítség, hogy megtudják, milyen panasz, tünet észlelhető a mentésre szorulókon. Lábát, hasát fájlalja, sápadt, esetleg eszméletlen. Minden tünet fontos lehet.
4. Adjon át minden egyéb információt!
Hány sérült van? Szükséges-e műszaki mentés (beszorult sérült, tűz, gázmérgezés stb.)? Ne tegye le a készüléket, míg a kezelő egyértelmű utasítást nem ad rá!
Hogyan tovább?
Ha van rá lehetőség, valaki várja a mentőket. Egy jelen lévő menjen ki a kapuba, kapcsolják fel a villanyt, nyissák ki a kaput, zárják be a kutyát, szóljanak a portásnak, recepciósnak, hogy mentőt várnak.
Képzettség hiányában ne szakítsa meg a vonalat, hiszen követheti a mentésirányító telefonos instrukcióit.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése